Big Sevens gaan natuurlijk zelden stuk, maar als het dan eens gebeurt, sta je natuurlijk wel in stijl langs de weg te wachten tot de Wegenwacht komt! Het was maar een klein euvel: de condensator.

Engels kenteken: GEV 887. De huidige Nederlandse eigenaar heeft de auto in 2012 in Schotland van een vriend gekocht en in Nederland ingevoerd.
VOOR HET EERST GEREGISTREERD OP 9 APRIL 1938.
4-CILINDER ZIJKLEPPEN 900cc
MOTOR NR. 1A1 8477 (Niet de originele motor).
CHASSIS NR. 8267 (Laatste chassis werd geproduceerd in januari 1939 NR. 20.171) (Laatste auto geproduceerd in maart 1939).
4 VERSNELLINGEN VOORUIT (gesynchroniseerd op 2, 3, 4), ÉÉN ACHTERUIT. 6 VOLT ELEKTRISCH.
ER WERDEN ONGEVEER 20.000 GEMAAKT TUSSEN 1938 EN 1939, ZOWEL 2- ALS 4-DEURS MODELLEN. Opgevolgd door de Austin 8 in 1939, gebouwd om te concurreren met de Morris 8, serie E.
Gegevens van de 8-eigenaren vanaf nieuw zijn bekend. De tweede eigenaar heeft 113.000 km gereden. De vorige eigenaar heeft slechts 1350 km gereden in twaalf jaar.