De APE Opal kwam op de markt in juli 1935 en kreeg nu pas de ‘looks’ van de Ruby en Pearl uit 1934.
De oude verchroomde radiatorommanteling was nu ook bij dit model vervangen door een type dat de radiator helemaal verborg.
Warme lucht uit de motorruimte werd niet meer afgevoerd via louvres, maar met klepjes aan de zijkant van de motorkap
Deze vernieuwde Opal moest in 1937 £102 10s opbrengen. Richtingaanwijzers ontbraken aanvankelijk op dit model, pas halverwege de productieperiode werden er opbouwmodellen gemonteerd bij het schutbord.
In 1937 werden de wielen voorzien van de grotere naafdoppen van de Ruby.
De richtingaanwijzers verhuisden tot achter de portieren en werden nu ingebouwd in de carrosserie.
Midden op het dashboard is de aanzet te zien waarop bij Ruby en Pearl de hefboom voor bewegen van de voorruit gemonteerd werd. Dat gebeurt hier aan de zijkanten van de voorruit, net als bij de Tourer.
De snelheidsmeter is van het latere type, met een naald die de snelheid aangeeft.