ARR Ruby De Luxe Saloon 1937

Austin leerde zichtbaar van ervaringen met het vorige model, ARQ. De carrosserie vertoonde meer stroomlijn: de voorruit stond niet meer recht, maar helde enigszins. De raamomlijstingen, die bij ARQ erg dunnetjes uitgevoerd waren, kregen meer volume en waren sterker. De simpele uitklapraampjes achter werden vervangen door echte draairamen.

 

 

 

Verder kregen de spatborden meer volume, waardoor ze de wielen meer omvatten.
De rand om de achter/zijkant van de carrosserie verdween, waarmee de ARR een gelikter uiterlijk kreeg.
Een groot verschil werd gevormd door de motor, waarvan de krukas nu voorzien werd van drie lagers in plaats van twee.

 

 

 

Het tot nu toe povere remvermogen van de Austin Seven werd enigszins verbeterd door gebruik van semi Girling remmen, in plaats van Austin remmen. Het remvermogen verbeterde vooral omdat de remschoenen nu beter gesteld konden worden.

 

 

 

Ook van dit model werd er een Fixed Head uitvoering verkocht: voor £118 in plaats van £125 voor de De Luxe Saloon, werd men in 1936 de trotse eigenaar van dit opstapmodel van de ARR Ruby. Ook hier ontbraken schuifdak en bumpers.
De eerste ARR Saloon werd uitgebracht op 8 juli 1936 en had chassisnummer 249701.