Dit type de “New Pearl” ACA is geïntroduceerd eind 1936. Men heeft waarschijnlijk uit kosten besparende redenen voor dit model geen nieuwe cabriolet
carrosserie ontworpen, maar de bestaande carrosserie van de “New Ruby” gebruikt, men heeft het dakpaneel verwijderd tot ca.10 cm. boven het kofferdeksel en in
de vrijgekomen ruimte en cabriolet kap gemonteerd met scharnieren aan de binnenkant. Het bovenstaande in tegenstelling tot de Pearl AC. Daar zijn kleine naar buiten
klapbare raampjes toegepast in het passagiers gedeelte en grote verchroomde z.g. kinderwagen scharnieren gemonteerd.
Technisch is de “New Pearl” ACA gelijk aan de “New Ruby” ARR. De motor met hoge druk cylinder kop, 3 maal gelagerde krukas, Borg & Beck drukgroep en een Girling
remsysteem. Deze aanpassingen bevorderde de top snelheid met 5 mls.
Over het aantal geproduceerde New Pearls tussen 1936 en 1939 zijn geen cijfers beschikbaar
De Prijs van de New Pearl was bij introductie 1936 128 pound Sterling, in 1938 pound Sterling en v.a. juli 1938 129 pound Sterling.