RL Saloon 1930

De RL Saloon werd gemaakt tussen maart 1930 en oktober 1931 en in de tussenliggende tijd is de carrosserie drie keer gewijzigd. De meest zichtbare wijziging betrof de motorkap: in juni/juli was die al verlengd en eind 1930 werden hierin voor het eerst “louvres”
geïntroduceerd.

 

 

 

De auto op de foto is een van de eerste modellen met deze louvres.
Eerder dat jaar was bovendien de carrosserrie al 7,5 cm langer geworden waardoor er zowel voor als achter meer beenruimte ontstond, en was de vloer verstevigd zodat de auto nu 228 kg kon dragen i.p.v. 190. Om al dit gewicht tot stilstand te brengen was de RL vanaf juli 1930 de eerste Seven waarvan alle vier de remmen met het rempedaal bediend konden worden.

 

 

De RL kon af fabriek voor de meerprijs van 5 pond worden voorzien van een Pytchley zonnedak, en werd dan toepasselijk de “Austin Seven Sunshine Saloon” genoemd.